tisdag 23 juni 2009

QI - Quite intresting

På midsommarafton berättade Jonas Ulvesson om en brittisk game show för mig som han var övertygad om att jag skulle gilla. Den går under namnet QI - quite intresting. Han hade helt rätt, jag är numera lätt beroende.

Upplägget är underbart enkelt. Programmet leds av den fantastiske Stephen Fry som varje program tar emot 4 gäster, eller snarast 3 för Alan Davies är permanent gäst. Gästerna är för mig kända eller okända britter, främst komiker.

Stephen Fry ställer frågor till de tävlande, näst intill omöjliga frågor att besvara. Gästerna får poäng utifrån hur intressanta deras svar är. Svaren behöver inte nödvändigtvis vara ett svar på frågan, utan behöver bara var intressant för att få poäng. På samma sätt kan deltagarna få minuspoäng om de är tråkiga eller förutsägbara.

Ett i mitt tycke underbart program som jag verkligen rekommenderar alla andra som är det minsta lagda som jag, dvs anglofil.

Tack Jonas för detta underbara tips!

2 kommentarer:

  1. Verkar skoj. Måste jag försöka titta på. Nu när Lost inte visas förrän nästa år igen.

    SvaraRadera
  2. Haha! Perfekt för kvällar när man inte orkar gå och lägga sig!
    /Oskar

    SvaraRadera