söndag 21 juni 2009

Dagens ungdom

På midsommarafton i år var vi 17 personer. 10 vuxna och 7 barn. Som upplagt för massa roliga lekar och dans kring midsommarstången. Ville då barnen dansa kring stången. Nä, endast Måns 2 år fick vi med oss till stången. Det blev en kort runda kring stången. Det blev liksom inte lika roligt med bara 8 vuxna. Har dansen kring stången blivit som Kalle på julafton? Matas barnen dagligen med lövade stångar, danser kring de samma och "Små grodorna" att de blivit mätta på det samma?

Men om jag tänker tillbaka till min barndoms midsommrar så kan jag vagt minnas att jag och mina vänner hittade på väldigt spännande och hemliga lekar djupt inne i Mariehovs salar när det drog ihop sig till dans. De enda som inte han undan var småsyskonen som aldrig fick gå så många meter ifrån mamma och pappa. Som lille Måns i år.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Mammor kommer alltid att fortsätta ringa även om deras söner har egna bloggar eller hemsidor. Mammor vill höra hur rösten låter; glad eller kanske lite nedstämd. Och det gör man inte riktigt via en blogg.
    MEN med denna bloggen kan denna mamman snabbare blir uppdaterad ganska raskt med vad som händer i äldste sonens liv, även de små sakerna. Keep on blogging!

    SvaraRadera
  2. Mammor är alltid välkommna att ringa. Keep on calling!

    SvaraRadera
  3. Ser mysigt ut! Jag saknade lite min och Jonas tyska groddans, men annars var det rätt så mysigt på Limhamn också.

    SvaraRadera